Zie je mij?

Hoe is het om op te groeien als jonge mantelzorger?

Vera volgde vijf jongeren – Bieneke, Julian, Jeltje, Kai en Hanane – op zoek naar een antwoord. Samen met Vera, die persoonlijk ook met deze vraag geconfronteerd wordt, nemen de jongeren je mee in hun leefwereld en laten je zien hoe het is om samen te leven met iemand die extra zorg nodig heeft. Hoe vinden zij de ruimte voor hun eigen ontwikkeling? Waarin maakt het je rijker en wat zijn de moeilijkheden? Hoe zorg je er voor dat je niet onzichtbaar wordt?

De foto-expositie reist langs verschillende scholen en onderwijsinstellingen. Tevens delen de jongeren hun verhaal in gastlessen. Op deze manier willen we meer (h)erkenning creëren voor jonge mantelzorgers.

Zie je mij? is een idee van fotografe Vera Duivenvoorden. Het project werd ontwikkeld en uitgevoerd in samenwerking met MEE Amstel en Zaan en is een project van Stichting Magneet. De verhalen van de jongeren zijn tot stand gekomen met de hulp van journalist Warda El-Kaddouri. Het project is mogelijk gemaakt door de gemeente Amsterdam en Rotterdam.

Samenwerking / partner MEE Amstel en Zaan

1_VeraDuivenvoorden_Ziejemij_201910211126lr